Traffic Sound


Země původu: Peru

Obsazení:
Manuel Sanguinetti (voc) A B
Freddy Rizzo Patron (gt) A B
Willy Barclay (gt) A B
Lucho Nevares (dr) A B
Jean Pierre Magnet (flute, sax) A B
Willy Thorne (bs) A
Zulu (bs) B

DISKOGRAFIE
1. A Bailar Go Go (LP MAG LPN-2354, 1968 a Lazarus LPN-2354 1998) A
2. Virgin (LP MAG LPN-2382, 1969 a Lazarus LPN-2382, 1998) A
3. Traffic Sound (LP MAG LPN-2395, 1970; CD jako Tibet‘S Suzettes, Lazarus CD-2005, 1997) A
4. Lux (LP Sono Radio SE-9362, 1971; CD Lazarus CD-2006, 1998) B
5. 1968-1969 = LP1+2 (CD Background DACK2, 1994)

Komentář:
Peruánská supergroup přelomu šedesátých a sedmdesátých let. V jejím stylu se mísil vliv britské rockové školy s latinskoamerickým hudebním vnímáním.
V únoru 1968 založil zpěvák Manuel Sanguinetti a kytarista Jose Rizzo Patron, plus jeho bratr Freddy, školní skupinu Los Hang. Tak jako desítky dalších i oni snili tom, že jednoho dne budou hrát před plnými sály nejenom doma, ale i ve Státech. Po několika měsících se k teenagerské partě překvapivě přidali zkušení rockoví hudebníci z psychedelického souboru Los Mads - kytarista Willy Barclay a bubeník Lucho Nevares. Dalšími členy se stali multiinstrumentalista Jean Pierre Magnet a baskytarista a hráč na klávesové nástroje Willy Thorne. Tímto okamžikem se zrodili Traffic Sound.
Po několika měsících tvrdého zkoušení se koncem téhož roku představili veřejnosti v chrámu peruánské psychedelie, tzv. Tiffany klubu. Ještě předtím jim vyšel první singl Sky Pilot / Fire a v krátké době následovaly dva další. Většinou se jednalo o cover verze Cream, Jimmyho Hendrixe a dalších tehdejších hvězd. V provedení Traffic Sound byly obohaceny o charakteristický latino sound, přestože Manuel Sanguinetti zpíval anglicky. Kompilací těchto singlů vzniklo první album A Bailar Go Go.
V roce 1969 nahráli své druhé LP Virgin, možná nejpropracovanější rockové album vydané v Jižní Americe v sedmdesátých letech. Jejich již vlastní kompozice postupně získávaly vlastní tvář, britský vliv byl přesto stále patrný, viz skladby Virgin (a la Bee Gees), Tell the World I am Alive (a la Led Zeppelin), Yellow Sea Days (a la Pink Floyd), atd. (Beatles, Jethro Tull...). Díky tomuto albu se stali nejpopulárnější rockovou skupinou v Peru.
Třetí LP vyšlo v 1970 pod názvem Traffic Sound. Zde již jejich „britsko-peruánský„ styl a sound dosáhl zralosti i plnosti a obstojí v přímém srovnání s jejich zaoceánskými vzory. Díky skvělým aranžím opřeným o bohatý nástrojový park znějí Traffic Sound jako opravdový rockový big-band.
Následovalo velkolepé kontinentální turné po Chile, Argentině, Brazílii. Po návratu se skupina rozhodla změnit vydavatele. U firmy Sono Radio nahrávají Traffic Sound pět skladeb, z nichž čtyři se staly základem pro dva singly.
Koncem roku 1971 skupina nahrává své poslední LP Lux. V tomto čase byla již její hudba jiná. Promítlo se do ní sociální i politické vření v celé oblasti. Velký prostor zaujímá flétna a saxofon Jeana Pierre Magneta, stejně jako klávesy a baskytara nového člena uměleckým jménem Zulu. Vydání alba zkomplikovalo zmizení původních pásů, ty byly nalezeny až v roce 1996 (!) v krabici pod názvem "Andský folklór".
V roce 1971 se odehrál nejpamátnější koncert Traffic Sound v Teatro Segura, kde kapelu doprovázel Contemporary Orchestra, dirigovaný Jaime Delgadem Apariciem, jenž vše i aranžoval. Vrcholem se stala závěrečná třicetiminutová kompozice Mr. Skin, kdy publikum si svým neutuchajícím aplausem doslova vynutilo další a další nastavování závěrečného motivu.
To však již byla labutí píseň. Po rozchodu v roce 1972 většina členů skupiny opustila profesionální hudební scénu. Jediný kdo pokračoval byl Jean Pierre Magnet. Dnes je z něj jeden z nejvyhledávanějších muzikantů a peruánských aranžérů. V roce 1993 byl uskutečněn jednorázový vzpomínkový koncert Traffic Sound v klubu El Muelle Uno, v Limě. Po něm se však členové opět rozutekli ke svým civilním povoláním.

/JM/



Linky
Lazarus Audio Products




Úvodní strana ZAPOMENUTÉ HUDBY

Hlavní menu LEGE ARTIS NA WEBU